۱۳۹۶/۵/۱
Englishجستجوتماس_بامانقشه_سایتصفحه_اصلی//
/
tl tr
راهنماي پذيرش متقاضيان مجوز كارگزاري رسمي بيمه

فرآيند اخذ مجوز فعاليت كارگزاري (دلالي) رسمي بيمه مستقيم (آيين نامه شماره 92)

1.        فرآيند، نحوه اطلاع و شركت در آزمون كارگزاري رسمي بيمه مستقيم:

-          برگزاري حداقل يك دوره آزمون كتبي پس از كسب نظر هيات عامل بيمه مركزي و اطلاع رساني آن با عنوان آگهي اعطاي مجوز مذكور از طريق پرتال بيمه مركزي ج.ا.ايران (قسمت اطلاعيه ها) و برخي از روزنامه هاي كثيرالانتشار.

-          ثبت نام متقاضيان حايز شرايط مجوز مذكور در سامانه الكترونيكي سنهاب بيمه مركزي.

-          بررسي اطلاعات، مدارك و مستندات متقاضيان و سپس در صورت تاييد مدارك، اعلام اسامي واجدين شرايط شركت در آزمون كتبي در پرتال بيمه مركزي.

-          آزمون كتبي به صورت چهار گزينه اي بوده و داراي نمره منفي نيز مي باشد (هر سوال يك نمره و هر 3 پاسخ غلط ، يك نمره منفي دارد)

-          اعلام اسامي قبول شدگان در پرتال مذكور و متعاقب آن درج برنامه زمانبندي مصاحبه تخصصي از قبول شدگان و معافين از آزمون كتبي در پرتال.

-          اعلام اسامي قبول شدگان در مصاحبه تخصصي به پژوهشكده بيمه جهت گذراندن دوره آموزشي تخصصي و توجيهي (به مدت حداكثر 40 ساعت).

-          درج برنامه زمانبندي دوره آموزشي تخصصي و توجيهي پژوهشكده بيمه در پرتال مذكور جهت اطلاع قبول شدگان در مصاحبه تخصصي.

-          تشكيل پرونده توسط قبول شدگان نهايي، در سامانه الكترونيكي به منظور دريافت مجوز با ارائه مدارك شامل: تعهدنامه هاي مربوطه، گواهي عدم سوء پيشينه كيفري، گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر، مدارك شناسايي، استعلام از سامانه مبارزه با پولشويي، استعلام از دفتر مركزي حراست، تسويه حساب از محل فعاليت متقاضي، دريافت رضايت نامه عملكرد از محل فعاليت قبلي متقاضي، بيمه نامه مسئوليت حرفه اي.

-          صدور مجوز فعاليت مذكور توسط اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي بيمه مركزي و همزمان ابلاغ آن به شركتهاي بيمه جهت همكاري با دارنده مجوز.

مجورهاي مصاحبه تخصصي در پرتال بيمه مركزي قسمت عرضه كنندگان صنعت بيمه، قسمت كارگزاري رسمي بارگذاري شده است. منابع آزمون كتبي و تغييرات احتمالي آن براي هر دوره از طريق پرتال رسمي بيمه مركزي ج.ا.ايران اطلاع رساني مي گردد.

شرايط شركت در آزمون كتبي عبارتند از: داشتن حداقل 25 سال سن، نداشتن سوء پيشينه كيفري و محكوميت و... ، عدم حجر و عدم شهرت به نادرستي، داشتن حداقل مدرك تحصيلي ليسانس (مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري)، موفقيت در آزمون  كتبي و مصاحبه، داشتن دو سال سابقه كار مفيد براي ليسانس رشته بيمه و پنج سال براي ساير ليسانس ها، افرادي كه حداقل 10 سال سابقه مفيد بيمه اي دارند (مشروطه به تاييد آن توسط شركت بيمه و يا بيمه مركزي) از آزمون كتبي معاف هستند.

-          اطلاعات تكميلي در آيين نامه شماره 92 كه در پرتال قابل دسترسي مي باشد وجود دارد.

 

2.        مراحل دريافت مجوز فعاليت كارگزاري (دلالي) رسمي بيمه مستقيم حقيقي :

 ارائه مدارك توسط قبول شدگان نهايي جهت تشكيل پرونده الكترونيكي:

-          گواهينامه قبولي دوره آموزشي تخصصي.

-          تعهدنامه هاي مربوطه.

-          گواهي عدم سوء پيشينه كيفري.

-          مدارك شناسايي.

-          استعلام مبارزه با پولشويي از سامان سنهاب.

-          استعلام از دفتر مركزي حراست.

-          تسويه حساب از محل فعاليت قبلي.

-          دريافت رضايت نامه عملكرد از محل فعاليت قبلي.

-          بيمه نامه مسئوليت حرفه اي.

-          ارائه تضمين مناسب شامل: وجه نقد / ضمانت نامه بانكي تعهد پرداخت / اوراق مشاركت بي نام با قابليت بازخريد قبل از سررسيد.

-          تخصيص كد و كلمه عبور به متقاضي جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-          در نهايت تاييد اطلاعات توسط اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي و صدور مجوز فعاليت و همزمان ابلاغ آن به شركتهاي بيمه جهت همكاري با دارنده مجوز.

محورهاي مصاحبه تخصصي در سايت بيمه مركزي قسمت عرضه كنندگان صنعت بيمه، قسمت كارگزاران رسمي بيمه مستقيم بارگذاري شده است. منابع آزمون كتبي از طريق پرتال در فراخوان هر دوره درج مي گردد .

تلفن تماس 02124551384

 

3-      مراحل دريافت مجوز فعاليت كارگزاري (دلالي) رسمي بيمه مستقيم حقوقي :

متقاضيان اين مجوز اشخاصي هستند كه قبلاً طي فرايند بند 2 نسبت به تكميل پرونده الكترونيكي اقدام نموده اند كه متعاقب آن بايد اقدامات زير را نيز به عمل آورند:

-          درخواست كتبي تاسيس شركت.

-          معرفي مدير عامل و عضو بيمه اي شركت.

-     تاييديه اداره ثبت شركتها در خصوص نام شركت.

-     تكميل فرم مشخصات شركت.

-     گواهي پرداخت سرمايه شركت.

-     بررسي مدارك شناسايي اعضاي هيأت مديره، مدير عامل، سهامداران و بازرسين

-     اظهارنامه ثبت شركت

-     اساسنامه شركت

-     تكميل صورتجسلسات مربوطه و ليست سهامداران

-     آگهي تاسيس شركت

-     آگهي روزنامه رسمي.

-     تعهدنامه هاي مربوطه.

-     تخصيص كد و كلمه عبور به متقاضي جهت وارد نمودن اطلاعات در سامانه سنهاب.

-     در نهايت تاييد اطلاعات توسط اداره كل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي و صدور مجوز فعاليت و همزمان ابلاغ آن به شركتهاي بيمه جهت همكاري با دارنده مجوز.

 

تلفن تماس  02124551387

              ساعت كاري:  7:30  الي   16:00 

 

 

براي دريافت فايل راهنما اينجا كليك كنيد. 

 

bl br
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تعداد بازدیدکنندگان امروز 571 تعداد بازدیدکنندگان دیروز 5740 تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 7744095 تعداد کاربران بر خط 13 تعداد کاربران لاگین بر خط 0
Powered by DorsaPortal