راهنمای خدمت

1

عنوان خدمت

 پاسخگویی و رسیدگی به شکایات (شناسه خدمت: 13091828000)

2

معرفی خدمت

1- پاسخگویی به استعلام‌های اشخاص حقیقی و حقوقی (مراجع قضایی و انتظامی، دادگاه‌ها، دادسرای‌های عمومی و انقلاب، شوراهای حل اختلاف، کلانتری‌ها و یگان‌های انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، مراکز شماره‌گذاری خودرو و سایر سازمان‌ها و نهادها) در زمینه سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و زیان‌دیدگان.

2- ارسال شکایت به شرکت بیمه یا صندوق به منظور تکمیل اطلاعات و ارائه توضیحات.

3- الزام موسسه بیمه یا صندوق تامین خسارت‌های بدنی به ایفای تعهدات قانونی و قراردادی حسب مورد در صورت وارد بودن شکایت شاکی.

3- ارائه راهنمایی‌های لازم به مراجعین حضوری و غیر حضوری به منظور ثبت شکایت در سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی ج.ا.ایران و نیز انجام پیگیری‌های بعدی شکایات ثبت شده در کلیه رشته‌های بیمه و ...

4- حل و فصل اختلافات بین صندوق تامین خسارت‌های بدنی و موسسات بیمه موضوع ماده 29  قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ( مصوب 1395)

3

شرایط کسب خدمت

-

4

مدارک

1- تقاضانامه رسیدگی به شکایت یا حل و فصل اختلافات و یا ارائه سوابق بیمه‌ای و یا طلب راهنمایی.

2- سایر مدارک و مستندات به فراخور نوع تقاضا که به تفکیک در سامانه مشخص گردیده است.

5

مراحل دریافت خدمت

1-     پاسخگویی به استعلام ها و مکاتبات متعدد بعمل آمده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی شامل مراجع قضایی و انتظامی.

2-      رسیدگی به شکایات

3-     حل و فصل اختلافات

4-     ارائه راهنمایی های لازم

6

هزینه خدمت

رایگان

7

آدرس اینترنتی دریافت خدمت

https://www.centinsur.ir/index.aspx?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=307

 


 

پیغام بگذارید مکاتبات آفلاین